Pr 30.4 er er 307 personer i gang med vaksinasjonsprosessen. 91 av disse har fått begge dosene.

Pfizer skal øke vaksineleveransene framover og det vil si at vi også vaksinerer i juni, juli og august. De som får første dose i Lebesby kommune får også tilbud om andre dose her. Intervallet mellom første og andre dose med Comirnaty vil øke fra 6 uker til 12 uker innen de nærmeste ukene.

Det er ikke mulig å framskynde timen for andre dose. Det er heller ikke anbefalt å utsette andre dose. Dersom du gjør dette på grunn av ferie eller andre fritidssysler, er det på eget ansvar og du må du gi beskjed til legekontoret snarest. Du må selv ringe å bestille ny time senere, men vi kan ikke garantere at vi har ledige doser tilgjengelig med en gang.

Er du eldre enn 65 år og ønsker å ta vaksinen, og ikke har fått tilbud ennå, må du ta kontakt med legekontoret på: 979 90 940

Angående Astra Zeneca vaksinen så rakk den ikke å komme til Lebesby kommune før den ble stoppet og tatt ut av koronavaksinasjonsprogrammet. Vi har derfor ingen i Lebesby kommune som har fått tilbud om den her.
Mer info: https://www.fhi.no/nyheter/2021/astrazeneca-vaksinen-tas-ut-av-koronavaksinasjonsprogrammet-i-norge/