Logo - Folkeavstemming
Du vil få følgende spørsmål: Ønsker du at Finnmark fylke skal slås sammen med Troms fylke?
Selve valgdagen er 14. mai, men allerede 7. mai kan du stemme både på nett og på papir.

Hvor og hvordan kan jeg stemme?

Avgi stemme via internett:
7. mai fra klokken 10.00 kan du besøke nettsiden www.finnmark2018.no for å stemme.
Den er åpen fram til 14. mai klokken 21.00. Du logger inn på samme måte som du logger inn på for eksempel Altinn.

For de som ikke har internett og datamaskin selv, vil kommunen legge tilrette for tilgang på stedene Kjøllefjord, Lebesby, Kunes og Veidens.
Mer informasjon om dette kommer.

Avgi stemme i kommunens lokale:
Du kan forhåndsstemme på papir i egen kommune 7.-11. mai og på selve valgdagen 14. mai i kommunens lokaler på rådhuset.
Du stemmer slik du ville gjort under et vanlig valg, men det vil ikke bli sendt valgkort i posten, så husk å ta med gyldig legitimasjon (pass, førerkort eller bankkort med bilde).
Valglokalet er på servicekontoret. Åpningstider er fra kl. 0900 til 1400 på hverdager.
Mandag 14.5.18 stenger valglokalet kl. 17:00

Hvem kan stemme?
Alle som er manntallsførte i en av kommunene i Finnmark pr 14. mars 2018, er over 18 år, eller fyller 18 innen utgangen av 2018.
Så lenge du har tilgang til internett og har folkeregistrert adresse i Finnmark, kan du stemme fra hvor som helst i verden.

Har du spørsmål, ta kontakt med kommunens servicekontor på telefon 97 99 09 00.